مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-09پزشكي

هنگام کار با موبایل هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به چشم استراحت دهید 


خشکی چشم یکی از علل شکایت های شایع مشکلات چشمی در بزرگسالان و حتی در کودکان است که به دنبال استفاده طولانی مدت از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه ایجاد می شود.

- ایسنا/البرز یک کارشناس بینایی سنجی گفت: خشکی چشم یکی از علل شکایت های شایع مشکلات چشمی در بزرگسالان و حتی در کودکان است که به دنبال استفاده طولانی مدت از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه ایجاد می شود.

نیره اسدی عراقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروزه استفاده بی وقفه از وسایل دیجیتال آسیب هایی را متوجه چشم کرده است، این آسیب فقط مربوط به بزرگسالان نیست و گروه سنی کودکان را نیز در برمی گیرد.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده هر فردی، در هنگام کار با این وسایل، قانون 20،20،20 را رعایت کنند، این قانون به این معنی است که بعد از هر 20 دقیقه کار با وسایل دیجیتال، 20 ثانیه به چشم استراحت داده و به فاصله 20 فوتی (شش متری) نگاه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات شایع چشمی، این است که مراجعین با شکایت احساس جسم خارجی در چشم به متخصصین مراجعه می کنند که با بررسی های بالینی مشخص می شود، جسم خارجی در چشم وجود نداشته و علت این شکایت، خشکی چشم است که به دلیل استفاده از وسایل دیجیتال مثل تلفن همراه است ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنگام کار با موبایل هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به چشم استراحت دهید 

هنگام کار با موبایل هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به چشم استراحت دهید